Top 10 voordelen van Facebook Advertising & Waarom je Facebook Advertising zou moeten gebruiken.

Wil je de voordelen van Facebook-advertenties weten? Deze lijst met Facebook-advertentievoordelen zal je versteld doen staan. Je zult ons dankbaar zijn dat je dit hebt gelezen.

Dit is jouw waarschuwing om iets aan de advertentiestrategie te doen om klanten te werven. Je maakt een grote fout als je niet alle voordelen van Facebook-advertenties gebruikt. Als je er al van overtuigd bent dat je Facebook-advertenties nodig hebt voor jouw bedrijf, neem dan hier contact met ons op. Als dat niet het geval is, lees dan verder en je zal snel de voordelen begrijpen van adverteren op Facebook voor jouw bedrijf.

Je verliest elke dag geld als jouw bedrijf niet op Facebook adverteert. Dit is waarom:

1. Jouw klanten brengen het grootste deel van hun tijd door op Facebook.

Laten we beginnen met de feiten. 80% van alle internetgebruikers gebruiken Facebook. Zelfs 65% van de volwassenen ouder dan 65 gebruikt Facebook. Het heeft miljarden gebruikers en de meeste bezoeken hun Facebook-pagina meerdere keren per dag. Ongeacht wie jouw klanten zijn, ze gebruiken Facebook. En ze gebruiken het elke dag. Daarom is één van de belangrijkste voordelen van Facebook-advertenties dat jouw klanten het dagelijks gebruiken.

 

 

2. Facebook Advertising is de meest gerichte vorm van adverteren.

Een groot voordeel van Facebook-advertenties is de mogelijkheid om jouw exacte doelgroep te bereiken. Facebook is de meest gerichte vorm van adverteren. Je kan adverteren voor mensen op leeftijd, interesses, gedrag en locatie. Als je jouw klanten echt kent, kan je Facebook-advertenties gebruiken om hen te betrekken.

3. Facebook Advertising is de goedkoopste vorm van adverteren.

Een ander groot voordeel van Facebook-reclame is dat het één van de goedkoopste vormen van reclame is. Je kan letterlijk € 5 uitgeven en 1.000 mensen bereiken. Het heeft geen zin meer om geld uit te geven aan radioadvertenties, televisiecommercials, billboards, kranten en andere traditionele media om hetzelfde publiek te bereiken.

4. Facebook-advertenties zijn snel.

Facebook adverteren is snel. Het leidt direct tot resultaten. Je kan vandaag duizenden mensen bereiken. Dus als je op zoek bent naar een snelle manier om verkeer en conversies te genereren, is adverteren op Facebook de beste oplossing.

5. Facebook Advertising verhoogt de naamsbekendheid.

Facebook-advertenties zullen jouw naamsbekendheid aanzienlijk vergroten. Het is een geweldige manier om mensen bewust te maken van wat je te bieden hebt. Hoe bekender mensen met jouw merk zijn, hoe groter de kans dat ze je producten zullen kopen wanneer het tijd is om een beslissing te nemen.

6. Facebook Advertising verhoogt het website verkeer.

Facebook-advertenties zullen je website verkeer stimuleren. Je kan een klik campagne voor een website uitvoeren om je doelgroep te targeten en naar jouw website te sturen. Hoewel je het website verkeer via meerdere bronnen kan vergroten, maakt de precisie en kosteneffectiviteit van Facebook-advertenties het voordeliger dan andere bronnen.

7. Facebook-advertenties kunnen jouw kosten per acquisitie verlagen.

Als je Facebook-advertenties voor jouw bedrijf kunt laten werken, zullen je acquisitiekosten waarschijnlijk dalen. Omdat Facebook-advertenties zo goedkoop zijn, kan je sommige van de andere dure reclamecampagnes waarin je investeert, verwijderen.

8. Facebook-advertenties kunnen bezoekers van jouw website aanspreken.

Heb je ooit een website bezocht en hun Facebook-advertentie kort daarna gezien? Dit is een advertentietactiek genaamd remarketing. Met remarketing kan je adverteren voor recente website bezoekers. Dit betekent dat als iemand jouw website bezoekt en niets koopt of geen contact met je opneemt, je deze opnieuw kunt betrekken bij Facebook-advertenties. Dit is een enorm voordeel dat jouw conversies aanzienlijk kan stimuleren.

9. Facebook-advertenties zijn mobiel.

Mobiel is de toekomst van online. 50% van alle internetgebruikers zijn mobiel. Meer dan 84% van de Facebook-gebruikers heeft toegang tot Facebook vanaf een mobiel apparaat. Facebook is zelfs een van de grootste mobiele applicaties die er vandaag bestaan. Als je de trends van adverteren volgt, zal Facebook adverteren je niet teleurstellen. Je kunt adverteren voor jouw publiek op de apparaten die ze dagelijks gebruiken.

10. Facebook-advertenties zijn budgetvriendelijk (stel je eigen budget in).

Facebook-advertenties zijn budgetvriendelijk. Je kan een dag of lifetime budget instellen. Je kan het eenvoudig op elk gewenst moment verhogen of verlagen.

Soms kan deze vrije wil je echter achtervolgen. Als je met de verkeerde advertentie campagne overdrijft, kan je duizenden euro’s verspillen. Gebruik een Facebook-advertentieservice om te voorkomen dat je kostbaar geld en tijd verspilt om meer omzet te behalen.

 

Heb je nog vragen voordat je een volledige Facebook-reclamecampagne induikt? Contacteer ons en één van onze Facebook-advertentiespecialisten zal ze voor je beantwoorden!