Een website laten maken in 2018.

Wilt u een website laten maken maar weet u niet precies tot welke details u zich moet richten? Wel je bent zeker niet de eerste! Er zijn zoveel dingen waar we aan moeten denken, die we soms over het hoofd zien. Om die reden is het nuttig om na te denken over de features en aspecten die we zo nu en dan echt moeten hebben.

Dat is waarom Redfoxmedia dit artikel schrijft. We gaan een aantal van de kritieke dingen onderzoeken die uw website dit jaar nodig heeft, zodat wanneer u klaar bent, u zich niet plotseling realiseert dat u een essentieel element bent vergeten.

Ruimte.

Het lijkt misschien vreemd om te beginnen met een “leegte”, maar het is zo belangrijk dat u voldoende ruimte op uw websites plaatst. De reden hiervoor is dat als je het niet in je achterhoofd houdt, je voor je het weet een ongelooflijk rommelige pagina hebt waar mensen niets kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn, zelfs als ze bereid zijn om de tijd te maken om erachter te komen hoe het allemaal werkt!

Ruimte is essentieel omdat het zowel de geest kalmeert en de gebruiker het gemakkelijk maakt om te zien waar alles staat en waar ze naartoe willen. Negatieve ruimte kan worden gebruikt om de essentiële elementen van uw pagina te benadrukken. Gewoon door dingen op zichzelf te zetten met wat vrije ruimte er om heen, zullen ze uit zichzelf opvallen voor gebruikers.

webdesign-redfoxmedi-blog1

Slimme navigatie.

Niets is zo frustrerend voor gebruikers dan dat ze niet kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Om die reden is het belangrijk om de info die je plaats, op een goede plek te zetten. Dit is enorm invloedrijk op uw website. Navigatie is iets waar je het meest aan moet denken als je meer dan 1 pagina hebt. In dat geval zijn er twee concurrerende dingen waar je aan moet denken.

  • Een eenvoudig menu hebben
  • Met slechts een paar sub menu’s

Het hebben van een eenvoudig menu betekent dat er geen 10 verschillende opties zijn om op te klikken, die bovendien vaak slecht worden benoemd. Met slechts een sub menu’s betekent dit dat de gebruiker met zo min mogelijk klikken naar elke gewenste pagina kan gaan.

Nu, als u veel pagina’s heeft, kan dit moeilijk zijn. De go-to-trick die de meeste websites gebruiken, is door middel van vervolgkeuzemenu’s, waarmee ze het eenvoudige initiële ontwerp kunnen behouden, terwijl gebruikers toch makkelijk kunnen navigeren naar de pagina’s die ze snel nodig hebben.

webdesign-redfoxmedi-blog2

Over Ons

In deze tijd moet je een website laten maken waarin de mensen een beetje geïnteresseerd zijn in wie je bent. De website moet hen kunnen opvangen. De beste manier om dit te doen is door de tijd te nemen om een hoogwaardige ‘Over ons’-pagina te maken.

De elementen waar u op moet letten zijn:

  • Ze vertellen wie je bent.
  • Waar ben je gevestigd?
  • Waarvoor je het doet.
  • Wat is jou doel.

Vooral het laatste is belangrijk in deze moderne tijd, omdat veel millennials heel veel geven om waar een bedrijf voor staat. Als ze het niet eens zijn met je filosofie (of niet vinden dat je een bepaalde filosofie hebt, om te beginnen), zal het veel moeilijker zijn om ze als ‘klanten’ aan te werven en ze tot lange termijn klanten te maken of  om zelfs om bezoekers vinden.

De call-to-action.

U wilt een website laten maken om iets te bereiken. Dit kan zijn om aandacht te krijgen, om een ​​product te verkopen of om meningen te veranderen (denk maar aan forums etc). Wat het  ook is, je moet ervoor zorgen dat de structuur van je website erop is gericht om dat te bereiken.

In website termen wordt het doel van elke pagina (en de website als geheel) een Call to Action of CTA genoemd. Dit is de grote knop die je uitnodigt om een ​​product te kopen als je er één verkoopt bv.

Om effectief te zijn, moet je altijd je lezers naar die call-to-action toe sturen. Let op; dit betekent niet dat u uw winkelwagen op elke pagina zou moeten hebben. Dat zal niet altijd lukken en – als ze bijvoorbeeld lang niet in de buurt van de aankoopfase zijn – zal dit zelfs contraproductief zijn.

In plaats daarvan is het doel om hen naar die uiteindelijke beslissing toe te leiden. Je begint breed, misschien door hen een overzicht te geven van de opties die ze hebben, en ze vervolgens pagina voor pagina begeleiden naar wat je wilt dat ze doen. Dit is ook de reden waarom veel websites mensen proberen  zich aan te melden voor hun nieuwsbrief. Het doel hiervan is om ervoor te zorgen dat wanneer een persoon weg surft, deze niet voor altijd verdwijnt maar kan worden teruggehaald om ze terug door de verschillende fasen te laten blijven gaan totdat ze een aankoop doen.

Probeer nieuwe methoden en krijg feedback.

Uiteindelijk is de meest effectieve manier om uw website te laten werken, vaak een herhaaldelijk feedback te krijgen van de mensen die u probeert te overtuigen of aan te trekken. Hierdoor kan u op uw beurt de website wijzigen en eraan sleutelen totdat het voor die gebruikers in orde is.

Er zijn een aantal manieren om dit soort feedback te krijgen. Je kan het ze natuurlijk vragen, maar een tweede nuttige strategie is om naar de cijfers te kijken. Zorg er daarom voor dat u een analytische functie installeert en leert hoe u deze correct kan lezen (zonder alleen op de nummers te letten). Want uiteindelijk is het nuttiger om te begrijpen hoe mensen omgaan met uw site dan een tiental cijfers. Immers, elke doelgroep is anders.

webdesign-redfoxmedi-blog3