Doe het zelf SEO? Leer de long term keywords, wat is een SEO-specialist, en waarom elk woord belangrijk is.

Een onderneming leiden. Dat betekent moeilijke beslissingen nemen over waar de winst het best kan worden geïnvesteerd. Het is verleidelijk om geld te besparen op allerlei projecten. Als het gaat om SEO-webcontent, zijn er verschillende slimme redenen om een webdesigner/copywriter in te huren in plaats van te worstelen om het zelf te doen. Bekijk onze top 6 redenen waarom:

1. Overweeg het schrijfproces.

Origineel schrijven is cruciaal om opgemerkt te worden door al het online kabaal. Er zijn tal van smaakloze artikelen geschreven, voornamelijk voor de ranglijsten in plaats van de lezers. Een SEO-specialist bepaalt de doelmarkt, wat de doelmarkt wilt en de zoekwoorden die ze gebruiken. De SEO-specialist moet de doelen van de website en het bedrijf analyseren, de doelmarkt definiëren en een zoekwoordonderzoek uitvoeren om geoptimaliseerde content te maken. Dit alles vereist tijd en expertise. Het kan uren duren om een artikel te schrijven – de tijd die de meeste ondernemers niet hoeven te missen.

2. De grammaticapolitie op de scène.

Schrijven vereist continue aandacht. Bedrijfseigenaren zijn altijd aan het multitasken en in een hectische omgeving neemt de mogelijkheid om fouten te maken toe. Lezers verwachten goed geschreven, informatieve inhoud. Gebroken links, spelfouten en grammaticale fouten zorgen ervoor dat de site er onprofessioneel uitziet. Het doel is dan ook om lezers te krijgen die contact op nemen met het bedrijf om zaken te doen – niet om u te vragen om site fouten te corrigeren.

 

Seo-redfoxmedia

3. Voorbij het schrijven.

Een schrijver moet op de hoogte zijn van het bedrijf en zijn branche, voordat hij begint te schrijven. Keyword- en inhoudsanalyses worden gedaan evenals topic onderzoek. Dit wordt meestal gebruikt om boeiende inhoud rond specifieke zoekwoorden te maken. Interne en externe links worden daarna toegevoegd voor de lezer, zodat deze een extra waarde krijgt en de pagina wordt geoptimaliseerd. Titels en achtergrondsitegegevens worden geschreven om te zorgen voor SEO optimalisatie zodra het artikel is gepubliceerd. Vervolgens worden afbeeldingen gekozen, worden de laatste bewerkingen voltooid en wordt het artikel online gepubliceerd.  Het artikel wordt daarna op sociale media gedeeld en verder geoptimaliseerd. Dit werk kost veel tijd en expertise die ondernemers doorgaans niet hebben.

4. De kracht van woorden

Woorden hebben de macht om te informeren, te inspireren, aan te moedigen en te ontmoedigen. Elk woord heeft een waarde in de algehele boodschap van een artikel. Short tail en Long tail keywords kan je dan beter op een natuurlijke manier gebruiken, zo zijn ze nooit voor de hand liggend en is de leeservaring niet onhandig. Als het gaat om zoekwoorden, is meer meestal niet beter – en het gebruik van te veel kan leiden tot een overmatige controle door Google. Het doel is om de trefwoorden in de inhoud te integreren zonder de algehele integriteit in gevaar te brengen – een taak die het beste aan een getrainde professional wordt overgelaten.

Redfoxmedia-marketing

5. De hoge kosten van DIY.

Voorbij de tijd en kennis die het kost om SEO webinhoud te schrijven, is er een specifiek niveau van expertise vereist om goed te scoren op de zoekmachines. Google-algoritmen worden consequent bijgewerkt om hun gebruikers de best mogelijke zoekervaring te bieden. Best practices worden voortdurend herzien om inhoud van hoge kwaliteit te leveren, die lezers op de zoekmachines kunnen vinden. Met andere woorden, als je deze snel veranderende wereld niet bijhoudt betekent dit vaak dat je achterblijft.

 

6. Google-boetes

Een van de ergste gevolgen van doe-het-zelvers is dat je kan worden bestraft door Google. Wanneer een site wordt gestraft voor ongepaste SEO-tactieken, kan deze worden gedowngraded van de huidige resultaten van de zoekmachine. Een site die op de eerste pagina voor een specifiek zoekwoord staat, kan kelderen naar de zevende pagina. In het slechtste geval kan de site worden uitgeschakeld voor de resultaten van de zoekmachine. Ongeacht de eerdere rangschikkingen worden de pagina’s helemaal niet weergegeven in de indexering van Google. Terugkomen van zo’n klap kan een site maanden of jaren kosten om te volbrengen. De kosten van verloren inkomsten kunnen bedrijven buiten bedrijf stellen.

 

Algemene Bron: Galileo