Redfoxmedia Blog

5 tekenen dat het tijd is om je website te vernieuwen.

Wanneer is de laatste keer dat je je website opnieuw hebt ontworpen? Als je daar geen antwoord op kan geven, is het misschien tijd om erover na te denken. Of je nu een persoonlijke blog, een financieel adviesbureau of een e-commerce site bezit, het hebben van een professionele website geeft je geloofwaardigheid en legitimiteit. Als je de tekens lang hebt genegeerd, is het nu de tijd om je website opnieuw te ontwerpen, hier is waarom:

Voordat mensen een aankoop doen, zich abonneren op een nieuwsbrief of een restaurant bezoeken, doen ze ijverig hun onderzoek en Googelen je bedrijf of winkel. Ongeveer 73% van de shoppers doet zijn productonderzoek op Amazon of Google voordat ze een aankoop doen. Bezoekers komen echter op jouw website terecht en gaan binnen enkele seconden weg als:

  • Je website niet de diensten weergeeft die je te bieden hebt.
  • Bezoekers niet kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn.
  • Jouw site te lang duurt om te laden.

Daarom is je online aanwezigheid de kern van jouw bedrijf. Maar je moet niet trots zijn op het hebben van een oude website; op zijn minst zou jouw website altijd drie dingen moeten zijn en kunnen: gemakkelijk te vinden, gemakkelijk te navigeren en gemakkelijk zijn voor de ogen. Als dat niet zo is, moet een vernieuwing van de website vooroplopen.

Weet u niet zeker of het tijd is voor een herontwerp van de website? Deze lijst zou moeten helpen.

1. Uw website is visueel verouderd.

Je website is als een blind date: eerste indrukken doen er echt toe. De waarheid is dat een bezoeker niet op je site klikt of blijft scrollen als hij vindt dat het visueel onaantrekkelijk is. Als je website in de jaren 90 is gemaakt en het er nog steeds zo uitziet, raad eens? Het is dan echt tijd voor een herontwerp van de website.

Een visueel verouderde website laat zien dat je geen voeling hebt met de huidige trends. Wat nog belangrijker is, het laat zien dat het je niet kan schelen. Het is moeilijk om jezelf te positioneren als een leider of expert op een specifiek gebied met een website die anders dicteert.

Bovendien verlies je waarschijnlijk potentiële klanten omdat ze in de war zijn en waarschijnlijk geen idee hebben wat jouw bedrijf biedt. In zijn blog, “Social Triggers“, presenteert Derek Halpern een onderzoek van onderzoekers waaruit blijkt dat 94% van de oplettende respondenten hun onbehagen toeschrijven aan het ontwerp van de website

Je website moet worden bijgewerkt, net zoals een winkelier zijn winkel aanpast met wat nieuw, innovatief en gemakkelijk te verteren is.

Als je website nog steeds een flash-speler nodig heeft, lange navigatiemenu’s heeft of vol zit met onzin, is het tijd om je website vanaf gisteren opnieuw te ontwerpen.

 Hieronder een goed veerbeeld van een optimale website: bron

Redfoxmedia Voorbeeld

2. Het is moeilijk om te navigeren.

Er zijn bepaalde pagina’s op je website die altijd gemakkelijk te vinden moeten zijn. Bijvoorbeeld wat je bedrijf doet (Over ons), wat je bedrijf biedt (Producten of Diensten) en met wie contact moet worden opgenomen als er iets misgaat (neem contact met ons op of met ondersteuning). Als deze eenvoudige maar belangrijke pagina’s moeilijk te vinden zijn, is dat een rode vlag die aangeeft dat jouw website dringend een update nodig heeft.

Redfoxmedia-Navigatie

 

Bezoekers willen snel vinden wat ze zoeken. Ze kwamen tenslotte om een reden naar jouw site. Als ze de pagina, het product of de informatie waarnaar ze zoeken niet kunnen vinden, gaan ze niet alleen van je site af, maar de kans is groot dat ze hun bedrijf naar een concurrent brengen. Ze gaan terug naar de resultatenpagina van de zoekmachine waar ze je waarschijnlijk vandaan hebben gevonden en klikken op het volgende beste ding.

Als jouw site moeilijk te navigeren is, heeft Google ook moeite met het crawlen van je site. Google vertrouwt op de structuur en informatie van een bepaalde pagina om te bepalen hoe deze in het doel van de algehele website past. Hoe gemakkelijker het voor Google is om je site te vinden, hoe beter het is dat je website wordt weergegeven in relevante zoekopdrachten.

 

3. Je kan de inhoud niet gemakkelijk bijwerken.

Je moet altijd snel wijzigingen in jouw website kunnen aanbrengen. Of het nu gaat om het bewerken van een bestaande blogpost, het toevoegen of verwijderen van producten of het eenvoudig bijwerken van je algemene voorwaarden en diensten.

Als het meer dan een optimale tijd kost om je inhoud bij te werken, moest je al lang zijn gestart met een herontwerp van de website. Als je een ontwikkelaar een e-mail moet sturen om de titel van een bestaande pagina te wijzigen of een enkele zin op jouw startpagina aan te passen, is er iets vreselijk mis. Het is 2019, websiteverandering moet eenvoudig en naadloos zijn.

Redfoxmedia-cms

 

4. Je website weerspiegelt niet de missie of marketingdoelen van jouw bedrijf.

Als de marketingdoelen van jouw bedrijf, de aangeboden services of de algehele missie zijn veranderd, moet dat op je website tot uiting komen. Zo niet, dan is het tijd voor een herontwerp van de website. Jouw website is de digitale storefront van je bedrijf. Wanneer een klant een winkel binnenloopt, moet hij kunnen begrijpen wat voor soort bedrijf het is, dezelfde logica is van toepassing je site. Bezoekers van je website moeten altijd kunnen ontcijferen wat je te bieden hebt.

 

5 . Niet mobiel aangepast.

We blijven het zeggen. Een mobiele responsieve site is geen optie meer, het moet een vereiste zijn. Steeds meer gebruikers zoeken naar diensten en bedrijven op hun mobiele apparaten. Niet alleen is het onverantwoordelijk om geen mobielvriendelijke website te hebben, het is schadelijk voor je bedrijf. Mensen willen informatie terwijl ze onderweg zijn en ze willen het snel.

Bovendien plaatst Google prioriteit in de zoekresultaten voor websites die zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Zoals je zich kan voorstellen, ben je een stap dichter bij het laten stijgen van jouw bedrijf als je in goede gratie bent bij Google.

Redfoxmedia-responsive

 

Is het tijd om je website te vernieuwen?

Als je één van de problemen tegenkomt die in dit artikel worden genoemd, is het tijd om echt na te denken over het opnieuw ontwerpen van een website. Beoordeel de grootste pijnpunten van jouw website. Wat ontbreekt er? Wat kan verbeterd worden? Welke invloed hebben deze problemen op de gebruikerservaring van je gebruiker? Je hoeft niet alle antwoorden te hebben, maar de tijd nemen om je online aanwezigheid te evalueren, brengt je een stap dichter bij het behalen van jou bedrijfsdoelen.

Ben je nog steeds niet zeker of jou website opnieuw moet ontworpen worden? Neem contact met ons op, we zijn er om je te helpen.